Monday, March 1, 2010

kita anak hari ini



Tak kira lelaki wanita tua muda...awak,saya,mereka ataupun diorang...

kita lah merupakan anak anak pada hari ini...


Ganti berganti dari dulu hingga kini.Kita lah yang membina, kita lah juga yang meruntuhkannya.

Tuduh menuduh tak ada gunanya,tak ada pulak membawa solusi..masalah timbul takkan terurai dengan tikaman lidah kita sesama kita...hanya menambah kebencian, iri di hati. Menghanyutkan kita jauh kedalam kebenaran,kecukupan,kehebatan diri sendiri...

SEMUA NYA SALAH!..(tempik hati kita)
AKU JE YG BETUL!.....(ego mengherdik)

Pernah kah kita bila berlaku (musibah/kekusutan )kita bersegera mengaku ianya atas dasar kecilnya kita,dhaifnya kita,fakir,lemah lagi hinanya kita ini...?

Kalau ada sebegini..tiada lagi tuduh menuduh salah menyalahkan dan diri,bangsa,negara pasti kukuh,hebat maju dan selamat..


Kemajuan pula bukan di ukur dengan berapa hampirnya budaya kita dengan budaya barat...yang mana inilah fenomena dan tali pengukur yg diguna pakai oleh kita.

Kita dah tak kenal mana kaca;mana permata.

Berapa lama lagi kita perlu ditipu dengan topeng yang menghiasi diri kita...aku dah jemu! Aku tak nak dah kena tipu.!

Tapi aku ni dah terbiasa dan terdidik dengan nafsu yg sekian lama menjadi mentor ku..sejak keluar dari rahim ibu lagi...


' inilah aku hamba Mu yang dhaif hina fakir dina berdiri dihadapan Mu dengan memohon pertolongan dan taufiq Mu.'










No comments:

Post a Comment